[fusion_text]Brändit brändit brändit. Nykyään kaikki on brändättyä. Ihmiset, eläimet, autot sekä tavarat. Brändit on kaikkialla. Pako Arjesta-blogin Jerry haastoi taannoin meitsinkin pohtimaan oman elämäni brändikäyttäytymistä omassa blogissani. Kärjistettynä siis haaste Jerryn puolelta kuului seuraavasti, mitkä brändit ovatkaan itselleni tärkeitä?
No mitkä ovat? Ei hullumpi kysymys. Oikeastaan aloin koko asiaa miettimään vasta tänään ja inspiraatiota lähettiinkin hakemaan ihan alakerran Siwastakin saakka. Uskollista musta ei tässä suhteessa saa ehdoitta kuin ainoastaan yhdelle brändille. Päätimpähän siitäkin huolimatta spekuloida, että mitkä nyt ylipäätään särskähtää positiivisellä meitsin korvassa. Tilannehan karkasi lopulta totaalisesti käsistä. Let’s start.
VAROITUS! Älä ota liian vakavasti.
VAATTEET
Musta on kiva pukeutua kivasti, mutta sen suurempaa roolia ei rätit omassa elämässäni näyttele. At the end, se on mulle aika se ja sama, että mikä rätti se kehoani koristaa kunhan se nyt vaan näyttää jeezille. Jos mä nyt anyway vaatteita lähden ostamaan niin ykkösenä suuntana on seuraavat puljut/verkkokaupat: Mango He, Topman, Zara taikka H&M. Nä vetää mua siis ainakin alitajuntaisesti puoleensa.
Mitä tulee ikään kuin arvokkaisiin vaate-brändeihin niin toistaiseksi tuntemattomasta syystä on vaatekaappiini päässyt kerääntymään jopa 4 Tiger Of Swedenin vaatekappaletta/asustetta (ennätys itselle!) joten tä on varmaan tässä suhteessa mainitsemisen arvoinen. Sen enempää en osaa selittää miks digaan Tikrusta, noh, se on kivan boyish. Tykkään. Mitä tulee kenkiin niin niissä suosin seuraavia. Bränditön, Converse taikka viime talvena löytämäni OTZshoesit.
Minkään em. brändin kanssa naimisissa mä en ole. Viimekädessä oon vaatteidenkin suhteen hyvinkin merkkiuskoton ja avoin kunhan se vaan silmää miellyttää. Nyrkkisääntönä loppupeleissä on lähinnä vaan se, että ostan juuri ja vain ja ainoastaan sitä mikä hyvältä tuntuu ja kate antaa periksi! 😀
ELEKTRONIIKKA
Elektroniikka on ehkä ainot asia missä olen hyvinkin uskollinen, suorastaan pakkomielteinen. Omenaperhe on sydäntä lähellä ja sen lisääntyminen on aina suotavaa. Haukatulle ompulle oon ollut uskollinen sitten vuodesta 2012 milloin katseemme luurikaupassa ensimmäisen kerran kohtasivat. Sen jälkeen ollaan kävelty laite kämmenellä tunteikas ja tulinen tie. Sen verran sonni olen omaa lempilaitettani (iPhone) kohtaan, että vuosittain on nuorempaan aina vaihdettu.
Kaikki alkoi iPhone 4s:tä, jonka traagisen kuoleman jälkeen löysinkin vierelleni omenaperheen viidennenen tulokkaan. Onni ei siunannut mua liitossa tälläkään kertaa ja kuolema oli taas tässä suhteessa läsnä. Tästä kuolemasta traumatisoituneena tein suoranaisen syrjähypyn ja kokeilin vihreämpää ruohoa Anroid perheessä. Androidin nuorikko ei sentään delannut, mutta suhde päättyi silti saatuani vitos ässän käsiini. Vitos ässä pääsi sentään arvokkaasti eläkkeelle ja nyt kättäni koristaa perheen uusin ja uhkein tulokas – iPhone 6 plus. Miksi? Yksinkertaiselle ihmiselle yksinkertaista. Ja onhan tä kaunis. Väikkä tä 6 toimii aivan pisin helvettiä (verrattuna esim. 5) niin tä tyrmäävä hopeinen ulkonäkö vaan saa mut pysymään liitossa. Näin kaunista jaksaa toimimattakin katella. Kunhan some toimii!
Appleperheen lippulaiva sulottaren (iPhone) lisäksi perhettä täydentää omassa osoitteessani vielä iPad Air, MacBook Pro sekä Air Capsule muistipaikkana. Ollaan onnellisia ja uskon että tä suhde tän brändin kanssa kestää! Apple on musta brändätty etenkin länsimaissa kivasti ikäänkuin ”jokamiehen tavoitettavissaa olevaksi jokapäivän lite-luksustuotteeksi”.
Toinen brändi mistä mä oon haaveillut housuntaskuuni jo pitkään on Blackberry. Tähän ei varmaan oo mitään muuta syytä kun se, että oon kattonut muksuna liikaa MTV:eetä ja jenkkiläisiä reality-sarjoja. Mä oon niin kauan kuin muistan haaveillut näppäimistöllisestä BB luurista, ja toki silleen, että puhuisin sen kanssa aina vaan kaiuttimella (kuten telkkarissa konsanaan)! Ah.
YLEISESTI
On jotain brändejä mitkä muuten vaan ovat lähellä rakkauden pesääni mitä epäloogisimmista syistä.
Yksi näistä on Red Bull. Red Bull on mun lempi energiajuoma. Ei sen takia, että pitäisin sen mausta. Ei edes sen takia, että pitäsin erityisemmin edes energiajuomista. Edes sekään ei vaikuta, että Vodka RedBull on tykki tavaraa rellestäessä. Oikeastaan ainut syy minkä takia RedBull lämmittää omaa mielenmaisemaa on se, että rakastan sen brändiä syystä, että se näyttää kädessä ihan sika hyvälle! Kattokaa nyt. Tölkki on upee, niin freesi ja niin mieleenpainuva. Red Bullhan on arkipäiväisten nautintokulutustuotteiden Lamborghini. ON!
Toinen epämääräisen epäterveellinen brändi, mitä salaa ihailen on Marlboro. Ja siis mä en edes satunnaiskäyttöä lukuun ottamatta sen enempää enää edes polta. (Hurraa Minä!) Marlboro on musta vaan niin kaunis! Ja status-symbolinen. Brändinä kaiken kaikkiaan harvinaisen onnistunut tuotos. Ja ennen kaikkea niin tunnistettava.
Mc’Donlads. Mun blogi pistetään pian varmaan pannaan. Kyllä. Mc’Donaldsin brändi merkistee mulle ihan hirveästi. Ja se on vaan lisääntynyt sen myötä kun olen matkustellut. Mc’Donalds edustaa mulle henkilökohtaisesti ”kansainvälistä turvapaikkaa minne on aina tervetullut ja mihin on aina varaa”.
Miksi? Kaikki tuntee mäkkärin menuun ja värit = kotoisa. Mäkkäri on vielä aina auki sekä sieltä löytyy poikkeuksetta ilmainen wifi + mäkkäri on kaikkialla maailmassa lähestulkoon samoineen menuineen ja kokonaisuuksineen = turvapaikka pahasta todellisuudesta. Kikkareena kakun päällä mäkkäri on vielä halpa, harvemmin on ainakaan aikuisiällä siinä tilanteessa, ettei euron juustoon taikka pehmikseen olis varaa. Mäkkäri merkitsee mulle erittäin paljon, ja sen merkitys vaan em. Syiden johdosta kasvaa kohisten kun oon poissa kotoa. Näin kärjistettynä: Mäkkäri on meikäläisen vaihtoehto suurlähetystö. Mumsk.
Loppuun vielä muut satunnaiset mitkä näin nopeella kolmen sekuntin kelamisella syystä taikka toisesta ovat lähellä sydäntäni sen enempää selittelemättä: Dr. Oetker (Pizzat), Frödinge (Mutakakku), Moet (Posh), Emirates (Sika hieno himi), Bose (Paukkuu!), Ray Ban (Arskat), Versace (Tuoksu), Lidl (Halpa mättö), Coca-Cola (Riippuvuus), Rimowa (Haaveilen), Shang-Ri-La (LOMA!).
Täs tuli paljon. Vaikka mä melkoisen rumban näitä pääsinkin paukuttamaan, oon vielä lopussakin sitä mieltä, että at the end se haukattu omena on kaikista näistä silti se ainot ja oikea mille lähtökohtaisesti oon lähestulkoon ehdoitta uskollinen ”kunnes kuolema meidät erottaa”. Mitä tulee muihin kulutustuotteisiin Loppupeleissä ei se merkki oo meitsille niin kovinkaan paskan päälle. Brändi digaamisessa yksi olennaisimmista asioista on siltikin se haaveilu. Ja sitähän mä harrastan ja paljon.
No mutta hei, mitkä brändit on teille tärkeitä? Kommentoi tai lähde haasteeseen mukaan oman blogisi kautta. Tyyli on vapaa sekä ennen kaikkea SANA!
Brändit voivat olla aivan mitä tahansa – kunhan ne ovat sinulle tärkeitä. Mainitse ja linkkaa Pako Arjesta -blogi ja mahdollinen haastajablogi postaukseesi. Lisää vielä oma linkkisi Pako Arjesta -blogin alkuperäisen postauksen kommenttiosioon ( www.rantapallo.fi/pakoarjesta/brandiuskollisuus ).
Muista lisätä ohjeet omaan postaukseesi. Eikun haastettä eteenpäin.
Pysy messissä reaaliajassa INSTAGRAMISSA @otto.lilja
– OTTO – [/fusion_text][sharing tagline=”Share!” tagline_color=”” title=”” link=”http://www.ottoizakaya.com/blogihaaste-oman-elamani-brandit/” description=”” pinterest_image=”” icons_boxed=”” icons_boxed_radius=”4px” box_colors=”” icon_colors=”” tooltip_placement=”” backgroundcolor=”” class=”” id=””][/sharing]
Share this story