Lentokone on matkailuajoneuvo, joka herättää ennakkoluuloja sekä pelkotiloja kuluttajissa enemmän kuin muut toverinsa. Jos lentoyhtiön nimen yhteyteen vahingossakin luikertelee kohtalokkaalta kuulostava käärme, on sen pois kitkeminen todellinen haaste. 

Vaikka itse lentoyhtiöllä ei olisi tämän käärmeen kanssa pienintäkään osaa eikä arpaa, saattaa kuluttajat sokaistua todellisuudelle tämän käärmeen viekukkaan voiman edessä. Myös Euroopassa lentää lentoyhtiöitä, jotka herättävät ihmisissä turhia ja tarpeettomia ennakkoluuloja ja tunteita enemmän kuin kilpailijansa. Ennakkoluuloista johtuen jää monilta juuri sen takia todellinen diili taikka reitti kokematta. Ja vieläpä surullisen turhaan.

UKRAINE-2

Yksi näistä lentoyhtiöistä on UIA eli Ukraine International Airlines. Tämä yhtiö tuntuu herättävän ihmisissä enemmän tunteita kuin eurooppalaiset lentoyhtiöt yleensä. UIA:n turvallisuus on etenkin yksi asia mikä tuntuu ihmisiä kiinnostavan. Ukraina on ollut viime vuosina kohtalokkaiden uutisten keskiössä Itä-Ukrainan konfliktin takia. Kertoessani ihmisille, että lennän Israeliin UIA:lla, herätti se kuulijoissa poikkeuksetta astetta vääntyneempiä kasvon ilmeitä. Kuulijoista kukaan ei nimittäin ollut lentänyt UIA:lla omakohtaisesti. Itse tykkään rikkoa ennakkoluuloja ja kokeilla niitä vaihtoehtoja, mitä muut eivät välttämättä ensimmäisenä kokeilisi, sillä olen liian monta kertaa testannut juuri ne vaihtoehdot hintalaatu-suhteltaan parhaimmaksi.

Siinä kohtaa kun sain mahdollisuuden alkaa tekemään yhteistyötä Ukraine International Airlines:n sini-keltaisten siipien kanssa, olin enemmän kuin innoissani. Ihan jo sen takia, että UIA sopii rentoon ja boheemiin tyyliini täydellisesti. Tiesin jo vanhana tyytyväisenä asiakkaana, että kyseessä on kaikkea muuta, mitä osa ihmisistä nimen perusteella kuvittelee. Tiesin, että kyseessä on laadultaan hyvä lentoyhtiö, joka on hintatietoiselle matkailijalle täydellinen vaihtoehto. Eli juurikin minulle. Se on lentoyhtiö, jota olen suosinut ennenkin ja tulen suosimaan myös jatkossa. Siksi olenkin enemmän kuin innoissani kertoessani kokemuksestani teille nyt täällä blogin puolella.

HINTATIETOISEN & EKSOTIIKAN NÄLKÄISEN AKTIIVIMATKAILIJAN VALINTA

uia_1-2

uia_1-2-2

Säästö lentohinnassa voi tarkoittaa esim. lisää bollea lentokentällä!

Lensimme ensimmäisen lennon Lontoosta Kiovaan normi economyssa, josta välilaskun jälkeen vaihdoimme Tel Avivin koneessa economy premiumiin. Lentokokemus oli ennen kaikkea hauska ja kokonaisvaltaisesti miellyttävä. Vaikka bisneksestä poiketen ei ilmaista samppista economy premiumiin tietenkään ilmaiseksi tarjoiltu, ei se juurikaan menoa haitannut sillä hinnasto itsessään oli halvin, mitä olen lentokoneessa tähän päivään saakka koskaan kokenut. Olut maksoi nimittäin 2e zibale.  Vieläpä puolen litran tölkki.

Siinä missä olut on halpaa, niin on myös lentokoneruuat,  etenkin mikäli ne tilaa etukäteen. Näin ollen ei tarvitse pulittaa ateriasta kuin 6e ja leivistä noin murto-osan. Koneesta tilatessa hinnat ovat normaalisti inasen kalliimmat.

uia_1-2-6

uia_1-2-7

UKRAINE-3

Jotta voin matkustaa niin paljon kuin mahdollista, ostan yleensä halvimmat mahdolliset, inhimilliset lennot ja tarvittaessa korotan matkustusluokkaa jos siltä tuntuu. Lentoyhtiössä asioiden tulee toimia ja myöhästelijän maine on no go. Välilaskuissa yksi on aika maksimi ja palvelun pitää pelata. Lennoissa säästämäni rahat sijoitan puolestani illallisiin, hotelleihin, dokaamiseen ja shoppailuun. UIA:n lennot ovat yleisesti hintakilpailun edukkaimmasta päästä ja täyttävät muutenkin kaikki em. vaatimani kriteerit kevyesti. UIA on hinnoiltaan halpa lentoyhtiö ilman halpalentoyhtiöiden halpaa fiilistä. Se, miksi UIA näyttelee juurikin meikäläisen reissuilla isoa roolia on, että UIA lentää juuri trendikkäisiin ja astetta eksoottisempiin kohteisiin kilpailijoitaan edullisemmin ja kätevämmin. Näin oli myös oli Israeliin lentävien lentojen suhteen. Yhteistyötä siis tai ei, niin olisimme valinneet nämä lennot joka tapauksessa.

ESIMERKKEJÄ LENTOJEN LÄHTÖHINNOISTA

  • Tel Aviv – 169e alk. menopaluu Helsingistä
  • Bangkok – 368e alk. menopaluu Helsingistä
  • Dubai – 279e alk. menopaluu Helsingistä

UIA:n lentokohteet Kaukaasiassa ja Itä-Euroopassa ovat lisäksi super trendikkäitä ja mitä olen kolleegoideni blogipostauksia sekä Suomessa, että ulkomailla lukenut, kasvaa näiden mestojen kohteiden suosio räjähtäen. Muunmuassa Azerbaidzanin pääkaupunki a.k.a tulevaisuuden Dubai eli Baku on yksi kaupunki tällä kiinnostavalla listalla. Tänne pääsee UIA:n siivellä Helsingistä ehkä halviten. UIA lentää samoin myös Kazakstanin futuristiseen urbaani-ihme Astanaan edukkaasti, puhumattakaan joka päivä Helsingistä lähtevistä lennoista Kiovaan, joita on parhaimmillaan nyt syksyllä peräti 12 lentoa viikossa. Haaveissani on jo pitkään ollut jo vierailu Tsernobylin ydinvoimalassa ja tämän toteuttaminen tulee olemaan varmasti edessä pian. Siksi etenkin Kiovaan menevät lennot ovat itselleni hyvin ajankohtaiset.

PALVELU

UKRAINE-5

Ihmisenä koen itseni ehdottomasti enemmän Itä-Eurooppalaiseksi kuin Länsi-Eurooppalaiseksi. Pidän itä-eurooppalaisten positiivisesta pelisilmästä sekä runsaasta pilkkeestä silmäkulmassa. Etenkään Ukrainalaiset eivät ota elämää turhan vakavasti ainakaan niin kauan kunnes joku alkaa hyppimään silmille. Siinä kohtaa kaapin paikka näytetään ja siitä muuten isot respectit UIA:n lentoemännille. Eräs huonotapainen herrasmies sai nähdä voimakasluonteisen Ukrainattaren auktoriteetin voiman noustessaan penkistään ylös lennollamme liian aikaisin. Ylväs lentoemäntä teki siinä kohtaa hyvin selväksi, että tässä koneessa noudatetaan sääntöjä ja niitähän ei rikota.

Näiden naisten kanssa lentäessä meillä oli vähintäänkin turvallinen ja suojattu olo. Lentokoneessa oli heti selvää, että täällä henkilöstö määrää homman nimen. Pelkällä rakkaudella. Siinä kohtaa kun yhteiset pelisäännöt oli selvillä, homma toimi täydellisesti. Silmäpeli oli täällä valttia ja siitähän minä pidän. Tämän lennon jälkeen en yhtään ihmettele, että mistä Ukrainalaisten naisten kansainvälisesti kehuttu maine tulee. Näillä naisilla nimittäin on naisellinen naiseus sekä voimakas auktoriteetti täydellisessä balansissa keskenään. UIA:n lennoilla öykkäröjille ei ollut tilaa. Sen sijaan hyvällä kohteliaalla asenteella ja hymyllä sai paljon etuja. Palvelu on mulle kaiken a & o ja täällä sain sitä juuri sellaisessa muodossa mitä arvostan. Rennosti ja rempseästi pitäen asiakkaista tasavertaisesti hyvää huolta. 

VÄLILASKUT

UKRAINE-7

Ukrainalaisena lentoyhtiönä lentojen välilaskut ovat normaalisti kiehtovassa Kiovassa. Kiova saattaa jonkun korvaan kuulostaa jännitävältä, mutta yllättyisitte varmasti jos näkisitte ainakin kansainvälisen puolen terminaalin. Tämä terminaali nimittäin peittoaa kokemuksen syvällä rintaäänellä lukuisat läntiset sisaret mennen ja tullen. Kiiltävän harmaa & moderni värimaailma on täydennetty runsaalla palvelutarjonnalla, ilmaisella hyvin toimivalla wifillä sekä tietenkin tupakkakopeilla. Loungeista ei myöskään ole pulaa ja se mikä on parasta, lentää Kiovan maantieteellisen sijainnin johdosta juuri aiemmin mainitsemiini trendikohteisiin täältä käsin todella kätevästi.

Maan lähi-historiaa ei täällä oltu pyritty suinkaan peittelemään vaan valokuvanäyttely Ukrainan konfliktista on näyttävästi esillä. Suunnattoman kotimaan ylpeyden ja toivon voimin suunta on pelkästään tulevaisuudessa ja se kanssa näkyi niistä harvoista paikallisista kenen kanssa pääsin olemaan tällä nopealla välilaskulla tekemisissä.

Tämä ei siis suinkaan ole niitä lentokenttiä jossa välilasku tuntuu yhtä hajottavalta kun aika ilman kännykän nettiä.  Jos sinulla on aikaa niin istu ihmeessä alas ja nauti perinteiseen tapaan paikallista herkkua – Kiovan kanaa kuunnellen vaikka henkilökunnan jäsenten korkeiden korkojen kopinaa. Kyllä. Kiinnitin huomiota siihen että tällä kentällä terveyskenkien sijaista yleinen työkenkä oli 12cm korkokantaa maanpinnasta kattoon. 

KOKONAISVALTAISEN MIELLYTTÄVÄ LENTOKOKEMUS

UKRAINE-9

uia_1-2-5

UKRAINE-10

UKRAINE-4

Siisti kalusto, hyvä jalkatila sekä kokonaisvaltaisesti toimiva lentokokonaisuus alusta loppuun, ihan siis todella erinomaisella hinta-laatu suhteella. Jokainen lentomme oli täysin ajallaan ja laskut sekä nousut sujuivat ilman yhtäkään itkun kiljahdusta taikka hengen ahdistusta. Laukkuja ei myöskään tarvinnut kovin kauaa odottaa. Tämä on ollut kokemukseni myös aiemmilla Ukraine International Airlines-lennoilla. Parasta iloa tällä lennolla oli silti lentoemännät joiden timanttisuudesta en vaan pääse yli enkä ympäri. Kaiken kruunasi ihastuttavan jumalallinen Ukrainan-Venäjän aksentti, joka on kuin lempimusiikkia korvilleni. Elämää ei pidä ottaa vakavasti sillä elämä ei ole vakavaa. Henkilökunta ymmärsi huumorin päälle ja osasi palvelukulttuurin aakkoset. Tässä oli malliesimerkki siitä, miten perus edullinen lomalento voi sujua mukavasti ja äärettömän kivuttomasti . Kokonaisvaltainen hintojen edukkuus on silti isoin plussa UIA:lla. Monissa lentoyhtiöissä saattaa hammasta purra siinä kohtaa kun piccolopullon ja paninin maksu tulee eteen, mutta tällä lennolla sai huolettomasti tilata Gin & Tonicin jos toisenkin ilman, että se hädin tuskin edes näkyi lomakassassa. Ja kaato oli kohdillaan.

Ps. Se mitä tulee vielä Ukraine International Airlinesin turvallisuuteen niin arvatkaa mitä. Tilastot ovat lähestulkoon yhtä puhtaat kuin autuaan enkelin omatunto, joten unohda ne typerät ennakkoluulot ja lähde matkalle.

HUOM! 12. Syyskuuta alkaa UIA:n jättimäinen syysale ja näin ollen kaikki halpalentokyylät haukkana. Nyt on pian ehkä mahdollisuus haukata tämän kauden halvimmat lomalennot ja vieläpä kohteisiin, missä kaikki muut eivät ole vielä olleet. Parhaimmillaan lentoja jopa -50% alella. 

Seuraavaksi kerronkin teille vähän erilaisesta matkakokemuksesta Israelissa. Nimittäin sulkeutuneesta arabikylästä, jossa kaikki ne Tel Avivissa päähäni luodut luulot pistettiin ylös alaisin rytinällä. Pysykää kuulolla!

-OTTO-


*Postaus toteutettu yhteistyössä UIA:n kanssa. Kokemukset, näkemykset & mielipiteet ovat silti kaikki täysin omiani*

Ps. Seuraa meitsiä Instagramissa @otto.lilja

Share this story

COMMENTS Expand -
  1. Nyt se turvallinen yhtiö tuli sitten Teheranissa tonttiin. 176 kuollutta.Eli se siitä turvallisuudesta.

  2. Vaikea sanoa, kun nähnyt reissun aikana uutta kalustoa. Kaikki kolme konetta, millä lennettiin oli todella huonosti varusteltuja. Voin sanoa, että yli 10 tunnin lento ilman mitään viihdejärjrestelmää tai kunnon tarjoilua oli aika helvetin ankeaa.

  3. Myös lentokoneista ei löydy mitään viihdejärjestelmää, että jos lento ei satu olemaan yöllä niin onnea vain 🙂 Penkeissä olevien näyttöjen tilalle oli ainakin meidän koneessa vain liimattu pala nahkaa eikä edes yhteisiä näyttöjä koko lentokoneesta löytynyt.

  4. Kehottaisin olemaan varovainen noiden lyhyiden vaihtoaikojen kanssa kiovan kentällä. Meillä oli tunti 10min vaihtoaikaa ja helsingin kentältä myöhässä lähtenyt lento saapui Kiovaan siinä vaiheessa kun boardaus oli menossa jatkolennolle. Jatkolento ei odottanut meitä, joten noin 20 ihmistä jäi jatkolennolta ja jouduimme viettämään hotellissa yön ja jatkamaan seuraavana päivänä itävallan kautta toisella lentoyhtiöllä bangkokiin yli päivän myöhässä.

    Myös uudelleen bookatut lennot olivat tuntikaupalla myöhässä ja osa informointi kentällä oli todella puutteellista.

    Oikeasti, mikä lentoyhtiö ei odota matkustajia jatkolennolle? En ole koskaan törmännyt vastaavaan.

    Pääsimme lopulta perille ja 600€ hyvitys myöhästyneestä lennosta helpottaa hieman harmitusta, mutta jää kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi lennoksi uia:lla.

    1. Noo niin muutaman kuukauden kuluttua lädössä BK ja konen vaihto piti takaisin tullessa olla about tunti 20 minuttia ja nyt tuli sähköpostia että konenvaihto Helsinkiin onkin 18 tuntia olipa hauska saa nyt nähdä kai se taas niin on että ei olisi kannattanut säästä muutaman satasen lentämällä tällaisen lentoyhtiön kanssa , kun nyt olen lukenut muiden arvosteluja netissä ei hyvältä näytä paljon ongelmia , tämän jos olisin tienyt että konenwaito kestää 18 tuntia palulento yhtenssä 32 tuntia niin kyllä olisin lentänyt toisella lentoyhtiöllä mikälaisia yllätyksiä vielä on tulossa taitaa kyllä olla läntäminen muilla yhtiöllä jatkossa !

    1. Ai ihana Bangkok <3 Meillä tunti riitti ihan OK:sti kun kentällä oli tosi rauhallista (Isohan kenttä se ei ole). Mutta jos on ruuhkaa, niin saattaa mennä tiukille? Riippuu siis ihan pelkästään ruuhkasta. 🙂

  5. lensin itse edellisen Lähi-idän reissuni juurikin UIA:lla, eikä reissussa oikeastaan arveluttanut muu kuin tuo koneenvaihto Kiovassa sen paikallisen konfliktin valossa. Toisaalta, kohteessa odottikin sitten potentiaalisesti kolmas intifada, joten ehkä mitään ei ollut tullut mietittyä ihan loppuun saakka…?

    Kenttäkinoli ihan ok, vaikka hermoni menivät sen wifin takkuilun kanssa.

  6. Hahah! Mä oon just tämä jonka naama venähtää kun mainitsee UIA:n. Enkä edes tiedä miksi! Voi ennakkoluulot. Miellän itseni myös enemmän itä- kuin länsi-Eurooppalaiseksi. Turkish Airlines on yksi suosikkiyhtiöistäni – hyvä hinta ja palvelu pelaa economyssakin! UIA vaikuttaa kyllä hyvältä palvelun hintaan nähden. Pitääkin joskus ottaa testiin. Kummallista että olen saanut ihan erilaisen mielikuvan ko. yhtiöstä.. Onneksi sinun kaltaiset tyypit avaa vähän silmiä! 🙂

  7. Kovin on tuntematon lentoyhtiö tämä, koskaan en ole kyseisen firman koneilla vielä ainakaan lentänyt. Ukraina on varmastikin monelle maa, joka herättää tietynlaisia mielikuvia jopa lentoyhtiön nimessä. Tällä hetkellä ikävä kyllä myös mun suosikki, Turkish Airlines, herättää monelle huonoja fiiliksiä. Näin muuten kuukausi sitten ehkä itselleni kaikkein kuumottavimman lentokoneen, joka oli Helvetica-nimisen firman kone. Lentäisitkös sillä, Helveticalla? 😉

  8. Täytyy myöntää, että en ole kyseiseen lentoyhtiöön kiinnittänyt aiemmin minkäänlaista huomiota. Ennakkoluuloja ei siis oikeastaan ole ollut ja voisin hyvin kuvitella lentäväni UAI:lla. Tosin tavallisen tallaajan yksittäiset mukavat kokemukset eivät taida kertoa yhtiön turvallisuudesta mitään. Mutta kyllä ne tilastot puhuvat puolestaan. Tai varmaan niissäkin on x määrä sattumaa ja y määrä sitä, kuinka hyvin yhtiö todellisuudessa noudattaa säännöksiä ja huoltaa kalustoaan. Mutta noiden asioiden toteutumistahan emme voi tietää yhtään minkään yhtiön kohdalta, joten ei auta kuin istua kädet ristissä ja toivoa, että kaikki menee hyvin 😀 Ja minullahan ei siis ole lentopelkoa, vaikka siltä kuulostaakin, kunhan vaan spekuloin mielikuvien ja todellisen turvallisuuden yhteyttä.

    Kerran ennakkoluulot vaikuttivat valintaani niin voimakkaasti, että taisin nauraa ääneen muistaakseni Momondon kautta nousseelle huippuvaihtoehdolle. Etsin sisäistä lentoa Afrikan mantereelle ja vaihtoehdoksi tarjoutui yhtiö Congo Express. Silloin annoin ennakkoluulojen hyvinkin voimakkaasti ottaa vallan (ja taisin suositukset ja tilastotkin vilkaista) ja päädyin muuhun.

    Mutta UAI, tartun tarjoukseen, jos sopiva osuu kohdalle.

  9. Mun mielestä meidän omalla Finnairilla lentäminen on huomattavasti kurjempaa kuin monella muulla. Hermo menee niin myytävien esittelyihin ( siis nyt olis oiva mahdollisuus ostaa sitä fazerin sinistä tuplaten kalliimmalla kuin lähimarketista ja sit tää kesän ihana uutuustuoksu vain 99, argh mä en kestä) törkeän kalliisiin ruokavaihtoehtoihin kuin terminaalien peränurkista lähteviin lentoihin. Mutta mun matkoja hankaloittaa eniten se, että haluaisin lentää kaikkialle suorilla lennoilla. Maksoi mitä maksoi.

  10. On ihan totta, että monilla on tässä elämässä paaaljon ennakkoluuloja ja myönnän itsekin sortuneeni siihen aika ajoin. Muistan kuitenkin kun siskoni lensi älyhalvoilla lennoilla Malaysia airlinesilla vain muutama kuukausi surullisen onnettomuuden jälkeen ja kehui lentoyhtiötä todella paljon, vaikka lennolla paljon tilaa sattuneesta syystä olikin. Joten täytyy aina muistaa ravistella ennakkoluulot pois ja hypätä välillä tuntemattomaan avoimin mielin. Hyvä postaus!

  11. UIA:lla en ole vielä lentänyt, mutta varmasti lentäisin, jos sopiva reitti ja hinta osuvat vastaan. Mitään ennakkoluuloja lafkaa kohtaan ei ole 🙂 Mä tykkään lentää mahdollisimman edullisesti, joten varmasti itään suunnatessa näiden lentoja tulisi enemmänkin katseltua. Toki aina on kiva kuulla, että edullinen hinta ei automaattisesti tarkoita kehnoa palvelua tai fasiliteetteja!

  12. Voisin hyvin hypätä UAI:n siiville. Mulla nimittäin yhtenä haaveena päästä Tel Aviviin ja Finnairin lentoajat sinne tosi oudot (lento perillä aamuyöstä) joten jos UAI:n kautta yhtään järkevämmät, niin voisin venyä vaikka välilaskuun. Yleensä välttelen niitä, jos suorat lennot mahdollisia. Mä olen tuota naaman vääntelyä nähnyt Turkish Airlanesin kohdalla. Olen yrittänyt vakuuttaa, että TA melkein yksi parhaimmista millä olen lentänyt, mutta ennakkoluuloisten päätä on vaikea kääntää 🙂

  13. En epäile hetkeäkään, etteikö Ukraine Airlines voisi olla hyvä ja voisin hyvä lentää heillä. Tämän perustan sille, että Aeroflot on yllättänyt minut aivan täysin, siis todella positiivisesti. Aeroflotin huono maine on täysin ylimitoitettu, ja olen varma, että Aeroflotin huono neuvostoajalta periytyvä maine varjostaa myös muita Itä-Euroopan lentoyhtiöitä mielikuvissa, kuten juuri Ukraine Airlinesia. Myös esimerkiksi Puolan LOT on todella hyvä.

  14. Uudet siistit koneet ainakin meidän muutamalla Ukrainan lentoyhtiön reissullamme on ollut ja Kiovan kentällä kyllä selviää muutaman tunnin vaihdostakin – ei mitään erityistä, muttei mitään erityisen luotaantyöntävääkään 🙂

  15. Täytyy myöntää, että lentoyhtiöiden suhteen olen aika ennakkoluuloinen. Tätä lentoyhtiötä kohtaan mulla niitä ennakkoluuloja ei kuitenkaan ollut vielä kehittynyt, sillä ei ole kertaakaan ollut (edullisissa) vaihtoehdoissa niille reiteille, mitä olen lentänyt. Yleensä katson niitä onnettomuustilastoja, jos lennän yhtiöllä, jota en tiedä. Jos se puoli on kunnossa, niin ei muuta kuin kyytiin. Hyvältä kuulostaa noi tosiaankin kilpailukykyiset lentojen hinnat ja kahden euron iso olut! 😀

  16. Ei kai lentoyhtiö ole sen huonompi kuin muutkaan. Kyse on meidän asenteista ja tietysti siitä, mitä koneita taivaalta ammutaan alas helpoiten. Kiva juttu. Nyt jos yhtiö tulee lentoineen eteen, voin harkita valintaa ennemmin kai kuin esim Ryanairia, joka hinnoittelee kaiken erikseen.

  17. Kiitos lentoyhtiöesittelysta! Myönnän, että tiettyjä itä-Eurooppalaisia lentoyhtiöitä kohtaan on ennakkoluuloja, en vain tiedä mistä ne tulevat. Uskoisin, että voisin kuitenkin aivan hyvin antaa UAI:lle mahdollisuuden, sen verran houkuttelevilta tuntuivat ainakin nuo esimerkkihinnat.

  18. Tosi mielenkiintoinen postaus ja tuli monelle varmasti tarpeeseen! Myönnään, että Ukrainan konfliktin ollessa kuumimmillaan valitsin itsekin välilaskun mieluummin jossain muualla kuin Ukrainassa, mutta nyt voisin jo käyttää UIA:ta ihan hyvillä mielin! Ja Tsernobyl kiinnostelee täälläkin!

  19. No halpoja ovat tosiaan esimerkkihintasi. Jostain syystä tämä lentoyhtiö ei ole koskaan tähän mennessä ilmestynyt lentohakuihini, joten ei ole tullut tilaisuutta miettiä, uskaltautuako koneeseen vai ei. Mutta tottahan toki sitä aina pitää vähän epäluuloisesti suhtautua kaikkea vierasta kohtaan ;). No juu, tosi asiassa minäkin mielelläni panen ne lennoissa säästyvät roposet vähän paremman laatuiseen hotellielämykseen.

  20. On tullut kyllä lenneltyä kaikenlaisilla yhtiöillä ja vielä on kaikki olleet sellaisia, ettei ole ollut matkustamossa kanoja, lampaita tai muita eläimiä. Sellaisiakin kuvia olen joskus nähnyt 😀 Tämä ukrainalainen ei ole sattunut kohdalle millään reitillä mutta katsotaan tulevaisuudessa. Mieheni nimittäin jossain vaiheessa on menossa työmatkalle Ukrainaan ja ajattelin lähteä mukaan. Nuorempana kun lentelin yksin, en paljon katsellut millä lennetään. Mutta nyt kun mukana on lapsi, olen vähän valikoivampi. Turvallisuus on tietenkin tärkeä mutta myös matkustamisen helppous on tullut tärkeään rooliin.

  21. Hmm, en ole lentoyhtiöitä kohtaan ennakkoluuloinen (paitsi niitä, jotka ovat aiheuttaneet aiemmilla matkoilla hankaluuksia), mutta en kyllä Ukrainaan ehkä ensimmäisenä lähtisi juuri nyt eli tuskin tulee tätä firmaa ihan heti käytettyä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, hintahan se monesti ratkaisee reissukohteet 🙂

  22. Kyseisestä lentoyhtiöstä olen joskus kuullut, mutta minkäänlaisia ennakkokäsityksiä Ukraine Internationalista ei ollut. Yleisesti ottaen en suhtaudu mihinkään lentoyhtiöön ennakkoluuloisesti, toki sitä aina tekee vähän taustatutkimuksia jos ei ennen ole yhtiöllä lentänyt.
    Mulla on myös haaveissa käydä Tsernobylissä joskus, pitänee alkaa katsella UIA:n lentoja 🙂

  23. En ole aiemmin liiemmälti ajatellut lentoyhtiöitä ennakkoluuloisesti, mutta viime talvena ensimmäisen kerran aloin tiputtaa osaa pois, koska matkustamme pienen lapsen kanssa. Ehken siis koskaan ole niin omasta turvallisuudesta välittänyt 😀 Keväällä lensimmekin sitten Finnairin siivin Thaimaahan, vaikka Aeroflotilla olisi päässyt jonkun verran edullisemmalla.

  24. Täällä myös eräs ennakkoluuloiseksi tunnustautuva. Mä olen vähän lentopelkoinen ja sen takia vähänkin vieraampi lentoyhtiön nimi saattaa hätkähdyttää – UIA on sellainen, joka taatusti näin tekisi. Oikeasti tää mun täysin perusteeton pelko ärsyttää mua itseäni ahkerana reissaajana tosi paljon ja olenkin yrittänyt sitä karistaa parhaani mukaan (huonolla menestyksellä tosin). Peloista huolimatta kylläkin lennän tasan tarkkaan sillä yhtiöllä, jolla on paras tarjonta ja hinta-laatusuhde, koska lennolla pelottaa joka tapauksessa, oli kone sitten Finnair, Air Asia tai vaikkapa nyt sitten UIA. Kiitos siis tästä valaisevasta postauksesta ja kyllähän esimerkiksi noi hinnat kieltämättä kuulostaa ihan mukavilta… 🙂

  25. Itsellä ei ollut minkäänlaisia ennakkoluuloja, tiedä sitten johtuuko siitä, etten ole asunut Euroopassa vuosikausiin. Tosin ei ole tälläkään puolella palloa yhtään lentoyhtiötä, mitä kivenkovaan välttäisin ennakkoluuloihin perustuen. Huonoihin kokemuksiin perustuen on niitä yhtiöitä, jotka ei ole suosikkeja, mutta niillekin tulee annettua usein uusi mahdollisuus, jos hinta sitä vaatii. Kokemuksetkin kun voi vaihdella paljonkin yhden lentoyhtiön sisällä. Ja en kyllä käsitä tota korkkareiden käyttöä työkenkinä… Joskus aikoinaan vielä lähdin lentomatkoille korkkareissa, nyt ei enää tulisi mieleenkään. 🙂

  26. Mä en ole oikein osannut olla epäluuloinen minkään tietyn lentoyhtiön kanssa, enkä ole Ukraine Airlinesistakaan kuullut mitään pahaa. Uzbekistan Airlinesilla lensin viime kuussa, ja se oli monessa suhteessa paljon parempi kokemus kuin monella hyvämaineisella eurooppalaisella lentoyhtiöllä. :–) Paljon kamalampia lentoja olen lentänyt esim. Norralla! Niin, ja mä mieluummin säästän lentohinnassa ja panostan majoitukseen, joten miksipä en lentäisi vaikka tällä, jos edullisesti pääsee mielenkiintoisiin kohteisiin. ^__^

  27. Kiitos, mielenkiintoinen postaus tälle hyvin, hyvin ennakkoluuloiselle prinsessalle. Pisteet ja tsempit ekaks Ukrainalle maana, sitten lentoyhtiön henkilökunnalle (tuollaista sen pitäisi kaikkialla olla), hinnoille ja lentoyhtiön turvallisuudelle. Mutta, juu, naamaa väännellään täällä epäilyjen kera, joten pikkasen teettää töitä päästä eroon hyvin suurista prinsessan ennakkoluuloista. Huoh. minä ja pääkoppani 😉

    Anyway, toivon todella, että ihmiset katsastaisivat UIA:n tarjontaa sillä silmällä ja uskaltautuisivat kokeilemaan ko. lentoyhtiötä. Ei vaikuta huonolta!

    1. No mutta hei Panorama-clubin jäseneksi vaan ja UIA:n bisnes testiin? 😉 Katotaan miten prinsessan ennakkoluuloille käy. Bangkokiin sais esim. halpoja lentoja? Hehe. Tarjonta on ihan parasta ja tykkään, että se on erikoistunut juuri noihin vähän uniikeimpiin kohteisiin. Helpottaa kynnystä lähteä huomattavasti noille suunnille Itään päin.

      Anyway. Kiitos paljon kommentista, katotaan mitä aika tekee tämän lentoyhtiön maineelle. Tuskin ainakaan huonompaa! 🙂

ADD A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.